سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و به مردى که از او خواست تا پندش دهد فرمود : ] از آنان مباش که به آخرت امیدوار است بى آنکه کارى سازد ، و به آرزوى دراز توبه را واپس اندازد . در باره دنیا چون زاهدان سخن گوید ، و در کار دنیا راه جویندگان دنیا را پوید . اگر از دنیا بدو دهند سیر نشود ، و اگر از آن بازش دارند خرسند نگردد . در سپاس آنچه بدان داده‏اند ناتوان است ، و از آنچه مانده فزونى را خواهان . از کار بد باز مى‏دارد ، و خود باز نمى‏ایستد ، و بدانچه خود نمى‏کند فرمان مى‏دهد . نیکوان را دوست مى‏دارد ، و کار او کار آنان نیست و گناهکاران را دشمن مى‏دارد ، و خود از آنان یکى است . مرگ را خوش نمى‏دارد ، چون گناهانش بسیار است و بدانچه به خاطر آن از مردن مى‏ترسد در کارست . اگر بیمار شود پیوسته در پشیمانى است ، و اگر تندرست باشد سرگرم خوشگذرانى . چون عافیت یابد به خود بالان است ، و چون گرفتار بلا شود نومید و نالان . اگر بلایى بدو رسد ، به زارى خدا را خواند ، و اگر امیدى یابد مغرور روى برگرداند . در آنچه در باره آن به گمان است ، هواى نفس خویش را به فرمان است ، و در باره آنچه یقین دارد در چیرگى بر نفس ناتوان . از کمتر گناه خود بر دیگرى ترسان است ، و بیشتر از پاداش کرده او را براى خود بیوسان . اگر بى نیاز شود سرمست گردد و مغرور ، و اگر مستمند شود مأیوس و سست و رنجور ، چون کار کند در کار کوتاه است و چون بخواهد بسیار خواه است . چون شهوت بر او دست یابد گناه را مقدّم سازد ، و توبه را واپس اندازد و چون رنجى بدو رسد از راه شرع و ملّت برون تازد . آنچه را مایه عبرت است وصف کند و خود عبرت نگیرد ، و در اندرز دادن مبالغه کند و خود اندرز نپذیرد . در گفتن ، بسیار گفتار ، و در عمل اندک کردار در آنچه ناماندنى است خود را بر دیگرى پیش دارد ، و آنچه را ماندنى است آسان شمارد . غنیمت را غرامت پندارد و غرامت را غنیمت انگارد . از مرگ بیم دارد و فرصت را وامى‏گذارد . گناه جز خود را بزرگ مى‏انگارد و بیشتر از آن را که خود کرده ، خرد به حساب مى‏آرد ، و از طاعت خود آن را بسیار مى‏داند که مانندش را از جز خود ناچیز مى‏پندارد . پس او بر مردم طعنه زند و با خود کار به ریا و خیانت کند با توانگران به بازى نشستن را دوست‏تر دارد تا با مستمندان در یاد خدا پیوستن . به سود خود بر دیگرى حکم کند و براى دیگرى به زیان خود رأى ندهد ، و دیگران را راه نماید و خود را گمراه نماید . پس فرمان او را مى‏برند و او نافرمانى مى‏کند . و حق خود را به کمال مى‏ستاند و حق دیگرى را به کمال نمى‏دهد . از مردم مى‏ترسد ، نه در راه طاعت خدا و از خدا نمى‏ترسد در راه طاعت بنده‏ها . [ و اگر در این کتاب جز این گفتار نبود ، براى اندرز بجا و حکمت رسا ، و بینایى بیننده و پند دادن نگرنده اندیشنده بس مى‏نمود . ] [نهج البلاغه]
 
سه شنبه 86 دی 11 , ساعت 11:32 صبح

بنام خدا
بیاد مهدی (عج)

سلام به همه بازدیدکنندگان وبلاگ مکتب خانه. از اینکه چند روزی نبودیم معذرت میخواهیم.

آخه این چند روز همه بچه ها در تدارک برپایی جشن عید غدیر بودند و هر کسی یه مسئولیتی برعهده داشت.

جاتون خیلی خالی بود. جشن باشکوهی بود

و اما موضوع امروز:

بالاخره شب عید غدیر ماهنامه گل نرگس و طوبی پخش شد.

ضمن عرض خسته نباشی به همه ی مسئولین این ماهنامه باید بگیم که همچنان یکسری نقاط ضعفی در این دو ماهنامه وجود داره که امیدواریم در آینده ای نزدیک و با همت مدیرمسئول و سردبیر این مشکلات برطرف شود.

این شماره که شماره 28 ماهنامه گل نرگس بود در قسمت (جایی برای شروع) این شماره مصاحبه ای شده بود با جناب حجت الاسلام حاج آقا عبودی در مورد عید غدیر و ولایت امیرالمومنین حضرت علی (ع) که توجه شما را به گوشه هایی از این گفت و گوی دوستانه جلب میکنیم.

 

1. برای شروع مقدمه ای از عید غدیر بفرمایید.

بسم الله الرحمن الرحیم. الحمدالله الذی جعلنا من المتمسکین بولایت علی بن ابی طالب (ع).

مطلبی که برای شیعیان و مخالفین آنها خصوصا وهابیون مهم است بحث امامت و جانشینی بعد از آن حضرت میباشد. همه مسلمانان تا پیامبر را قبول دارند و همه اختلافات بعد از رحلت ایشان آغاز شد و اصلا تشیع و تسنن از همین جا آغاز شد.

 

2. جهت اثبات ولایت امیرالمومنین حضرت علی (ع) چه دلایلی میتوانیم بیاوریم؟

اولا با توجه به آیه قرآن (الیوم اکملت لکم دینکم.......) که در روز عید غدیر نازل شد متوجه میشویم که حضرت را خود داوند منسوب کردند. و در قرآن داریم که خداوند به پیامبر میگوید : ای پیامبر اگر این کار را انجام ندهی رسالتت را انجام نداده ای. کدوم کار؟ آخه در اون روز هیچ اتفاقی مهم تر از این نیفتاد.

دوما : در روایتی از پیامبر داریم که اگر لحظه ای حجت خداوند روی زمین نباشد زمین اهلش را می بلعد. حال این موضوع پیش می آید:

از لحظه ی فوت پیامبر تا منسوب شدن ابوبکر به عنوان خلیفه حدود هشت ساعت طول کشیده. در این هشت ساعت اگر حجتی نبوده چرا زمین اهلش را نبلعیده؟

ثالثا : خیلی از آقایان میگویند : پیامبر در واقعه غدیر میخواست بگوید که علی را دوست داشته باشید. آخه مگر ممکنه پیامبری که اینقدر به حق الناس حساس است بیاید در گرمای حجاز همه را جمع کند رفته ها را برگرداند ، صبر کند عقب مانده ها برسند برای اینکه بگوید علی را دوست داشته باشید؟؟؟

رابعاً : بهترین سوالی که میتوان پرسید این است که : قبر حضرت زهرا (س) دختر پیامبر (ص) کجاست؟ و چرا مخفی است؟

 

3. وظیفه ما در قبال عید غدیر چیست؟

ما یه وظیفه عمومی داریم و یک وظیفه فردی. ما اول باید خودمان ولایت امیرالمومنین (ع) را با معرفت و آگاهی درک کنیم و سپس به مردم بیاموزیم.

            حجت الاسلام و المسلمین عبودی

مطالب فوق گوشه هایی از گفتگوی دوستانه بروبچه های ماهنامه با حاج آقا عبودی بود.

التماس دعا. خدانگهدار.

الحمدالله الذی جعلنا من المتمسکین بولایت امیرالمومنین علی بن ابی طالب (ع).



لیست کل یادداشت های این وبلاگ